Valglista for Sagene MDG

På nominasjonsmøtet 28 mars 2019 ble Almaz Asfaha, Wenche Aas og  Bernhard Jensen valgt til listetopper for Sagene MDG til høstens bydelsvalg.

30. mars 2019

De tre øverste kandidatene er  forhåndskumulerte , i tillegg består listen av til sammen 19 personer som vil gjøre en forskjell og kjempe for mennesker og miljø i bydelen.

Her er nominasjonskomiteens begrunnelse for de tre forhåndskumulerte kandidatene:

1 Almaz Asfaha (1989)

Almaz er leder i Sagene MDG. Almaz har en mastergrad i arbeids- og organisasjonspsykologi fra UiO, og jobber som organisasjonsrådgiver i DNT. Almaz har bred organisasjonserfaring fra en rekke organisasjoner, bla. Norske Kvinners Sanitetsforening, SAIH, LNU og Frivillighet Norge.Hun ble medlem i De Grønne i 2015, og har hatt en lang rekke oppgaver og verv. Blant annet har hun jobbet frivillig i kommunikasjonsteamet under valgkampen i 2015 og 2017, hun har sittet i lokallagsstyret og i helse- og sosialkomiteen for St. Hanshaugen MDG, hun satt i valgkomiteen til Oslo MDG i 2 år, og har også sittet valg- og nominasjonskomiteen i bydelen på St. Hanshaugen. Almaz har brennende engasjement for miljøvern, grønn helse- og skolepolitikk samt frivillighet og inkludering og vil jobbe for utjevne forskjeller i bydelen.

2 Wenche Aas (1969)

Wenche Aas har vært aktiv i MDG siden 2011 og har vært styremedlem i Sagene MDG i 7 år, de siste som stødig kasserer. Hun sitter også som vara i Kultur-, velferd-, oppvekst- og familiekomitéen i bydelen. Wenche har vært medlem av nominasjonskomiteen for Oslo MDG i to perioder, den siste som leder. Wenche jobber til daglig som seniorforsker på NILU – Norsk institutt for luftforskning. Hun er brennende engasjert i miljø- og klimaproblemene, og hun er i tillegg en stor Sagenepatriot og opptatt av godt nærmiljø for alle som bor her. Wenche er en ivrig lagspiller og en som bidrar aktivt til å skape engasjement i lokallaget.

3 Bernhard Jensen (1985)

Bernhard Aaboe Jensen har vært medlem i MDG siden før valget i 2017, og jobber til daglig i samfunnspolitisk avdeling i NITO. Bernhard sitter i lokallagsstyret, hvor har blant annet engasjert seg i lokallagets programkomité og som delegat for lokallaget i Oslo MDGs representantskap. Bernhard brenner for miljøet, og tenker analytisk og ser de lengre linjene i politikken. Bernhard har gjennom styrearbeidet bidratt til aktivitet, og er en trofast bidragsyter som kommer til å være et godt tilskudd til Sagene bydelsutvalgsgruppe.

VALGLISTA FOR SAGENE MILJØPARTIET DE GRØNNE 2019

• 1 Almaz Asfaha (1989)
  • 2 Wenche Margrethe Aas (1969)
  • 3 Bernhard Aaboe Jensen (1985)